راه اندازی کسب و کار خانگی ، چگونگی انتخاب فرصتها، ایده های عملی بازار ایران

راه اندازی کسب و کار خانگی ، چگونگی انتخاب فرصتها، ایده های عملی بازار ایران
لیست عنوان

پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی به روش هیدروپونیک

پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی به فضای زیادی در خانه نیاز ندارد. مزاحمتی برای همسایه‌ها ندارد و  چشم‌نواز نیز است. تكثیر گیاهان آپارتمانی مختلف مانند كاكتوس و بنفشه آفریقایی كه سودآوری قابل قبولی به همراه دارند قبلا آزمایش خود را پس داده اند. اگر بتوانی با کسب دانش در کنار نگهداری این گیاهان، شرایط محیطی دلخواهشان را فراهم كنی با هزینه کم به درآمدزایی میرسی.

مثل هر کسب و کاری باید مزایای پرورش گیاهان به روش هیدروپونیک را بدانی و این مزیتها را به مشتریان محلی و مجازی خودتان یادآوری نمایی. این مزیتها فقط مربوط به نگهداری گیاهان زینتی برای مشتریان نمیشوند. بلکه شما به عنوان یک تولید کننده نیز با بسیاری از این مزیتها روبرو هستی. میتوانم اینجا نام چند مزیت را بنویسم اما نیاز است شما هم کمی فکر و جستجو کنی. از منو به صفحه خانه هیدروپونیک ایران برو و لینکهای مفید را مطالعه کن. در صفحه دوره های آموزشی نیز جزئیات را بخوان.

تولید مواد خوراکی خانگی برای راه اندازی تجارت خانگی

حتما در فیلمها دیده ای: مادر خانه با خیاطی درامدزایی دارد. البته ممکن است خود شما هم این شغل خانگی را در بین اطرافیان به شکل سنتی یا مدرن و اکادمیک آن ببینی. خیاطی از آن شغلهایی است که رباتها نمیتوانند جایگاه آن را بلرزانند.
اما تولید مربا، ترشی، لواشک و سبزیجات خشک یا سرخ شده را فراموش نکن. وقتی میخواهید به راه اندازی کسب و کار فکر کنید، فقط فکر کردن کافی نیست. کمی از فکرت را روی کاغذ بنویس: مثلا فکر کنم الان داری میگی پیاز سرخ شده درست کنم و بفروشم! و بعد تعداد بسته های پیاز را در عددی ضرب میکنی و در خوش گمانی لذت میبری.
این کار را اگر کردی خیلی هم خوب است. باید با روی باز و روحیه مثبت به سراغ کارها بروی. اما همیشه کسب و کار را از آخر ببین. یعنی از فروختن شروع کن، کجا ببری بفروشی ؟ خودت بفروشی یا به مغازه ها بدی برایت بفروشند؟ و کلی چیزهای دیگر که آخر هر کسب و کاری با آن درگیر است.
میخواهم بیشتر درباره این نوع کسب و کار توضیح دهم. چون گمان میکنم بیشتر خانواده هایی که میشناسم اولین چیزی که به ذهنشان میرسد پختن و فروختن آنچه پخته اند است. خانواده هایی که هم پدر و مادر حضور دارند و توانایی کسب درآمد دارند اما بازهم بیشتر برای گرداندن خانه نیاز است. یا خانواده هایی که یکی از سرپرستها حضور ندارد و باید فکری برای درآمدزایی کرد. و حتی خانواده هایی که احتمالا نیازی به درآمدزایی نداشته باشند اما میدانند که همیشه کنار فرزندانشان نیستند و دوست دارند آنها نیز درآمدزایی را از کودکی و نوجوانی بیاموزند.
لطفا نگاهی به این اسلایدها بیانداز. این اسلایدها البته که در اینستاگرام بارگذاری شدند. ولی اگر از اینستاگرام هیدروپونیک ایران: HydroPniciR به خواندن این پست نیامده ای بهتر است ابتدا این اسلایدها را بخوانی و دوباره ادامه دهیم.
همین حالا به این پست امتیاز بده:
5/5

پادکست تولید کن، مشهور شو و افتخار بیافرین

یکی از حدسهایی که میزنم اینست که تو به کشاورزی و نگهداری گیاهان علاقه مند هستی. برای همین به وب سایت هیدروپونیک ایران آمدی؟ ممکن است من تورا نشناسم اما لازم هم نیست، تو خودت را خوب میشناسی؟ اگر دانشجوی کشاورزی هر مقطعی که باشد هستی! اگر یک خانم یا آقای فارغ التحصیل و در حال کار کردن جز رشته ای که خواندی هستی! اگر یک بازنشسته و یا مادری که فرزندانش کنارش نیستند هستی!

بقیه این هست و بودها را میگذارم به عهده خودت. تولید پادکست یعنی چه؟ یعنی آنچه میدانی یا میخوانی را تبدیل به صدا و صوت کنی. مثل آنکه بخواهی دستور آشپزی را برای کسی پشت تلفن بخوانی و او بفهمد که چگونه غذا بپزد.

محتوای صوتی این روزها خیلی بیشتر از پیش طرفدار دارد. مردم کمابیش میفهمند باید کتاب بخوانند اما این کار را نمیکنند. تو میتوانی به آنها با تولید محتوای صوتی کمک کنی. محتوای صوتی خودت را میتوانی در اینستاگرام هم بگذاری. بگذار کمی هیدروپونیکی تر در اینباره با تو صحبت کنم. تصور کن رمز جوانه زنی گیاهانی خاص را فهمیده ای، مثلا جوانه زنی بذر هل یا بذر نعناع. حالا میتوانی این محتوا را که در ذهن توست به صدا تبدیل کنی! 

دانشجو هستی؟ دانشجوی کشاورزی و باغبانی و … . خوب دروس عمومی را تبدیل به محتوای صوتی کن و به دیگران بفروش. نگو کی میخره یا میرن کپی میکنند تو کار خودت را بکن و توکل به خدا کن. امیدوار باش کسی نرود این کار را بکند. تازه کمترین سودت این است که سوادت را در اختیار دیگران میگذاری. فقط به دروس عمومی بسنده نکن!

سبزیجات تولید کن و بفروش، خود ما برایت میفروشیم

یکی از دغدغه های من برای راه اندازی هیدروپونیک ایران، کمک به خانواده ها برای درآمدزایی یا دست کم صرفه جویی در خرید سبزیجات از سوپرمارکتهای میوه و تره بار بوده. جدای از تولید سالم گیاهان در خانه تو میتوانی درامد داشته باشی.
دانشجو باشی یا سرپرست خانواده، یا هر کسی که میخواهد درآمدی داشته باشد، بیا تا رازی برایت فاش کنم. پرورش سبزیجات در خانه هیچ کاری ندارد. اما لطفا تا میگویم فروش سبزیجات فکرت به سمت گرانی گوجه در اواخر پاییز و زمستان نرود. باید بلد باشی بفروشی و بازارسازی کنی.
چیز سختی از تو نمیخواهم: کافیست بفهمی در منطقه تو یا کمی دورتر از منطقه تو مردم چه میخواهند. کافیست بفهمی در منطقه ای که زندگی میکنی با توجه به نور و دما امکان پرورش چه گیاهانی فراهم است. اگر خواستی در خانه گیاه خوراکی تولید کنی نیاز به نور و …. داری.
اگر بدانی چه میخواهی تولید کنی و بدانی کجا میخواهی بفروشی نصف راه را رفتی. خیلی از کسانی که در کسب و کارهای تولید گیاهان (زینتی یا خوراکی) ضرر میکنند، اینست که میروند تولید میکنند و بعد دنبال مشتری میگردند. در صورتیکه باید فرایند طراحی کسب و کارشان برعکس باشد.
هیدروپونیک ایران هم از تو میخرد اما باید بتوانی سبزیجات خوب تولید کنی و از سموم یا استفاده نکنی یا دوره کارنس آنها را رعایت کنی. ما کار سختی نمیخواهیم انجام بدهیم: از تو حمایت میکنیم و فروشگاهمان را به رویت میگشاییم. ریحان ایتالیایی پرورش بده، انواع کاهو که در بازار فراوان نیستند مثل کاهوهای رنگی و بیبی و دیگر سبزیجات خاص را پرورش بده و اینجا بفروش.
شاید حتی لازم نباشد فروش را با تولید آغاز کنی! یعنی چه؟ یعنی بگو ببینم تو میخواهی چی تولید کنی؟ مثلا کاهو! خوب من گفتم از آخر به اول کسب و کارت را طراحی کن یعنی برو اول سراغ فروش. برو میدان تره بار اصلی شهر و یک صندوق یا بیشتر کاهو بخر و فکر کن خودت تولید کردی و میخواهی بفروشی! روی بار هم عیب نگذار.
اگر توانستی این بار که تو در تولید آن زحمتی نکشیده ای بفروشی پس باید به خودت تبریک بگویی! حتی میتوانی سبزیجات خاصی را که میشناسی بازهم بیایی در هیدروپونیک ایران بفروشی بدون آنکه تولید کرده باشی. البته باید از سلامت آن سبزیجات مطمئن باشی.
پس پیش از آنکه بروی یک کارشناس یا آدم با تجربه گیر بیاوری و سوال تکراری بپرسی، توصیه های من در این بخش را به کار بگیر. اگر موفق شدی برو سراغ کسب و کاری که میخواهی: احداث گلخانه هیدروپونیک و اگر موفق نشدی بنشین عیبهای کارت را بررسی کن و بدان که روند فروش را یا بلد نیستی یا بازار برای محصول تو آماده نیست که باید بازارسازی کنی.

محصولات هنری خودت را در اینترنت و فروشگاه خودت بفروش

خیلی از هیدروپونیکیها را دیده ام که هنرمند هستند: خطاطی، کار روی پارچه، نقاشی و طراحی (سبکهای مختلف)، آواز و موسیقی. چرا منتظر نشسته ای تا شرایط به گفته خودت فراهم شود و هنرت را عرضه کنی؟
خودباوری: خودت را باور داشته باشی. آیا تو خودت را باور داری؟ ممکن است بگویی ارزش کار من خیلی بالا نیست؟ بهتر است سری به گالریها یا مترو و فروشگاه آموزشگاههای هنری بزنی تا قیمت کار خودت دستت بیاید. خیلی وقتها میبینی یک کار معمولی که از مهارت تو پایینتر است با قیمت نسبتا خوبی فروخته میشود.
آن وقت است که میفهمی پس کار تو باید با قیمت بالاتری فروخته شود و وقت گذاشتن برای آن ارزش دارد. اما یادت نرود فقط با بارگذاری تصویر کارهایت و اعلام فروشی بودن آن در اینستاگرام به جایی نمیرسی. خیلیها را میبینم که کسب و کار تلگرامی خوبی داشتند یا کسب و کار اینستاگرامی خوبی دارند اما وب سایت ندارند.
با اینکه اینجا نیامدم درباره وب سایت حرف بزنم هرچند که پایینتر به عنوان یک کسب و کار خانگی معرفی میکنم، اما دوست هیدروپونیکی خوب من، اینستاگرام: یک ویترینی برای محصولات شماست.
اگر وب سایت نداری، از همان وقتی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار خانگیت گرفتی برایش برنامه ریزی کن. محصول تو میتواند موسیقی باشد: مثلا آوازی که خودت آن را ساخته ای، یک نوای ساز (زهی، ضربی، …) که شنیدن آن برای گروهی افراد لذت بخش است. لطفا کمی روی خودباوری کار کن و محصولی که میتوانی تولید کنی را برای فروش عرضه کن. قسمتهایی از محصولت را در اینستاگرام و … برای معرفی بگذار.

خسته شدی؟دوست داری درباره کسب و کارهای خانگی بیشتر بدانی؟ حتی خواندن عنوانهای این کسب و کارها میتواند به فضاسازی ذهنی تو کمک نمانید. هرچند برخی از این کسب و کارهای خانگی نیاز به فضایی بیشتر از آپارتمان دارند. اگر بالکنی که دراختیار توست خیلی بزرگ است شاید بتوان برخی از این تجارتها مثل پرورش بلدرچین را انجام داد.

عنوان کسب و کارهایی که میشود در خانه ادامه داد

تولید قارچ در خانه

پرورش و تکثیر ماهیان زینتی

فروش محصولات دست ساز هنری

طراحی و/یا تولید زیورآلات

پرورش پرندگان خصوصا بلدرچین

پخت شیرینی و فینگرفودها
طراحی، مدیریت و پشتیبانی وب سایت
مشاوره بهینه سازی وب سایت
طراحی اپلیکیشن برای موبایلها
تولید محتوا برای وب سایتها
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ
ساخت تیزر تبلیغات و موشن گرافی
ارائه مشاوره بر بستر اینترنت
دوخت ماسک با سلیقه و طرح مختلف
فروش در فروشگاه هیدروپونیک ایران
تدریس آنلاین در وب سایت خودت
برنامه نویسی رایانه
ساخت عروسک و اسباب بازی کودکان
طراحی لباس و خیاطی
راهنمای گردشگری مستقل
مشاوره تور شخصی
فروش اینترنتی گل و گل آرایی

معرفی کتابهای صوتی و نوشتاری برای گوش دادن یا خواندن دراینترنت

خواندن یا گوش دادن به کتابهای زیر در بوکاپو:

معرفی خلاصه کتابهای خواندنی و شنیدنی از سبکتو

خواندن میکرومقاله درباره کسب و کار

تعداد این میکرو مقاله ها پنجاه و یک عدد است. درازای متنی این میکرومقاله ها زیاد نیست. در مدت کوتاهی میتوانید گستره ذهنی خودت رو پرورش بدی. برای خواندن این میکرو مقاله ها روی دکمه زیر کلیک کن:

میکروکتاب و نانوکتاب این امکان را به شما می‌دهند تا در این روزهای شلوغ و پر دغدغه بتوانی هر روز یک کتاب بخوان. آنها تجربه‌ای جدید از کتابخوانی هستند. این تجربه شگفت‌انگیز را کشف کن. تعداد میکروکتابهای صوتی در لینک زیر حدودا 87 عدد است. البته برای گوش دادن به این میکروکتابها نیاز به خرید اشتراک داری.

یادآوری میکنم: اگر میتوانی خودت را با خواندن کتابها در مسیر راه اندازی کسب و کار نگه داری! پس میتوانی آن کسب و کار را به جایی برسانی. اگر نمیتوانی کتاب بخوانی یا گوش کنی یا وقت نداری یا … پس لطفا سراغ کسب و کار جدیدی نرو.

کتابها و مجله هایی که در زیر معرفی میشود را نگاهی بیانداز. آنهایی که رایگان هستند را حتما بخوان. کافیست یک اشتراک رایگان داشته باشی یعنی ثبت نام کنی. از موبایل اندروید و ایفون یا لپ تاپ لینوکسی و ویندوزی میتوانی بخوانی. اگر مک بوک هم داری میتوانی از نسخه تحت وب استفاده کنی که البته گاهی دچارمشکل میشود.
دقت کن: زودی نرو و هرچی کتاب که ظاهر قشنگی داره یا عنوان جذابی داره بخر! برو نظراتی که برای اون کتاب نوشتن رو هم بخون. اگر خواستی میتونی ازمن درباره اون کتاب بپرسی. همین صفحه در نظرات بپرس. وقتی تصمیم گرفتی کتاب بخری، چند ده تا کتاب نخر، یک کتاب بخر. اون یک کتاب رو ببین در چند روز میخونی.
معمولا هر صفحه حدودا 250 کلمه است (بین 200 تا 300) و سرعت خواندن آدمهای روزنامه خون، حدودا 250 کلمه در دقیقه است. این یعنی یک کتاب صد صفحه ای صد دقیقه طول میکشه. اکثر کتابها حدودا 200 صفحه هستند (170 تا 210) پس به دویست دقیقه زمان نیاز داری تا یک کتاب 200 صفحه ای رو بخونی.
اگر نتونستی بخونی به چند مورد توجه کن: ممکنه نیاز به عینک داشته باشی (یا چشمات کم سو شدن یا استیگمات یا دیابت و قند و فشار خون و …). پس حتما برو دکتر و نمره چشمت رو تعیین کن. وگرنه موفقیت در کسب و کار که هیچی ممکنه نتونی زندگی معمولی خودتو به خوبی مدیریت کنی.
حالا که چشمات میتونه به خوبی ببینه، حتما برای کتاب خوندن یک فضای مناسب پیدا کن. جایی که حواست پرت نشه، سر و صدا نباشه. پشت صندلی بشین، کتاب خوانی رو یاد بگیر. وقتی کتاب میگیری دستت: چه الکترونیکی چه چاپی چه صوتی. درباره کتاب مطالعه کن. صفحه شناسنامه کتاب رو بررسی کن. عنوان کتاب چیه، ترجمه کیه، چند صفحه است. اسم اصلی کتاب به انگلیسی چیه. چاپ چه سالیه. اینا مثل درست شدن یک مسیری در ذهن تو برای اون کتابه.
در اول کتاب خونی بازه های 20 دقیقه ای برای خوندن کتاب تعیین کن. بعد هر 20 دقیقه 5 تا 10 دقیقه استراحت کن: قدم بزن، راه برو، به چیزایی که خوندی فکر کن و خلاصه برداری کن. یاد بگیر: عنوانهایی که خوندی و شنیدی رو یادداشت کن.
5 بازه 20 دقیقه ای میشه یک ساعت. اگر بتونی روزی یک ساعت مطالعه کنی در دو روز اون کتاب رو میتونی به پایان برسونی. وقتی به پایان رسوندی تو دیگه اون آدم سابق نیستی. این مسیر رو همینجوری ادامه بده. طولانی شد؟ باشه بریم سراغ کتاب و مجله:

اگر پیشنهادی داری همینجا پایین صفحه، در قسمت نظرات بنویس!

ادامه کسب و کارهای خانوادگی و خانگی برای هیدروپونیکیها

تا حالا فکر کردی در خانه حشره پرورش بدی؟ تا حالا پستای هیدروپونیک ایران در اینستاگرام رو خوندی؟ اگه نه همین حالا یک نگاهی بیانداز. از هایلایت استوری درباره افت شته بخون و ببین چه دشمنان طبیعی از جنس حشره این آفت داره.

پس قرار تو به عنوان یک هیدروپونیکی، حشره پرورش بدی که حشرات افت رو بخوره! مکنه بازهم تو دانشجوی کشاورزی و باغبانی و آب و … باشی و ممکنه نا آشنا به زیست شناسی باشی. اما علاقه مند که هستی؟ اگر علاقه داری برو ببین توی این بازار چه خبره و برای خودت بازارسازی کن یا اصلا راه خیلی از شرکتهای نواورانه در این زمینه رو پیگیری کن و ازشون کمک بخواه.

توصیه من فعالیت در شهر و فروش به شهری هاست. یعنی کسانیکه گلخانه دارند یا زمین زراعی و باغ دارند یک طرف! حالا تو به فکر یک بازار جدید باش. به این میگن بازارسازی، تواناییهای زیادی هم برای این کار لازمه که ممکنه همش در خودت جمع باشه. یا نیاز به دوستانی دراین زمینه داشته باشی. از کار با شبکه های اجتماعی و کامپیوتر گرفته تا زیست شناسی و شناخت حشرات.

تصور کن یک آکواریوم پر از حشرات مفید داشته باشی! کفشدوزک مشهور هفت نقطه از شته‌ها، شپشک‌ها و پوره‌های آنها تغذیه می‌کند. کفشدوزک کریپتولموس که به قاتل شپشک آردآلود و بالشک مرکبات مشهور است. کفشدوزک کنه‌خوار که همان‌طوری از نامش پیداش، به سراغ کنه‌های گیاه‌خوار و به طور خاص کنه تارعنکبوتی می‌رود. کفشدوزک هیپودامیا  شته‌ می‌خورد و کفشدوزک استرالیایی  برای کنترل شپشک‌های مرکبات استفاده میشود.

زنبور تریکوگراما لارو بسیاری از پروانه‌های آفت، کرم‌های ساقه‌خوار برنج و ذرت و از همه مهم‌تر کرم گلوگاه انار و کرم سیب را کنترل نماید. زنبور اسپالانژیا کنترل‌کننده‌ برخی مگس‌ها هستند. زنبور‌های خانواده وسپیده یا کاغذ‌ساز نیز با تغذیه از لارو حشرات عملکرد خوبی در مبارزه بیولوژیک دارند. زنبور‌های انکارسیا دشمن طبیعی بسیاری از آفات کشاورزی محسوب می‌شوند.

سن‌های شکارگر از مایعات بدن آفاتی چون تریپس‌ها، جوربالان، ناجوربالان، بال‌پولکداران و کنه‌ها تغذیه میکنند. سنجاقک‌ها و آسیابک‌ها بسیاری از حشرات آفت و لارو‌ها و پوره‌ها را شکار میکنند. بال‌توری‌ سبز شپشک‌های آردآلود را شکار میکند و از تخم کنه‌های تارعنکبوتی تغذیه میکند.

سوال: شما چگونه یکی از این حشرات را برای پرورش به تنهایی در خانه یا با کمک اعضای خانواده انتخاب کنید؟ پاسخ: به آفاتی که در منطقه محل زندگی شما وجود دارد نگاهی بیانداز و یک لیست از این آفات تهیه کن. سپس روشهای پرورش این حشرات مفید را بررسی کن و ببین کدام یک برای تو آسانتر است. حتما در این راه از دیگران کمک بگیر. ممکن است لازم باشد سفر کنی و به مرکز پرورش این حشرات بروی.

راه اندازی کسب و کار پرورش حشرات و معرفی نمونه های ایرانی

کفشدوزک کریپتولموس، بومی کشور استرالیا بوده و برای اولین بار در سال ۱۸۸۸ میلادی برای کنترل آفات معرفی شد.

این گونه در طول زندگی‌اش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تخم تولید می‌کند،این تخم‌ها طی مراحل مختلفی که حدود یک ماه طول می‌کشد، به حشره بالغ تبدیل می‌شوند. لارو این کفشدوزک در طول دوره لاروی به بیش از ۲۵۰عدد شپشک آردآلود برای تغذیه نیاز دارد.

چگونه این کفشدوزک تغذیه میشود؟ خانم خناری نژاد مسئول فنی کارگاه پرورش کفشدوزک میگوید: وقتی شپشک آرد آلود کل سطح سیب زمینی و جوانه‌ها را آلوده کرد کفشدوزک‌ را رها می‌کنیم. هر کفشدوزک بعد  دو ماه تغذیه تبدیل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کفشدوزک بالغ می‌شود و در بخش کشاورزی و برای دفع آفت شپشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کفش‌دوزک‌های شکارگر از دشمنان طبیعی آفات هستند که از آن برای کنترل شته،
کنه و آفات مکنده استفاده می‌شود، این حشره هم لارو و هم حشره را از بین
می‌برد.

به ازای هر هکتار ۶ تا ۸ لیتر سم برای از بین بردن آفت استفاده می‌شود. کشاورزان برای از بین بردن کامل آفت شپشک آرد آلود سالی دو بار در هر بار باید در مساحت ۳۰۰ هکتار  ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر سم استفاده کنند. با استفاده از هزار عدد کفشدوزک در هر هکتار می‌توان محصول سالم و بدون سم تولید کرد.

برای هر هکتار چای، حداقل ۲ هزار عدد و هر هکتار گلخانه و باغ مرکبات هزار عدد کفشدوزک نیاز است. این حشره پس از تکثیر به باغداران و گلخانه دارانی که تمایل به استفاده از کفشدوزک برای از بین بردن آفت دارند فروخته می‌شود.

تا زمانی که آفت در باغ است کفشدوزک‌در باغ باقی می‌مانند و سپس به باغهای همسایه میروندو افات آنجا را میخورند. منبع

یک خبر از استان فارس: جهاد مصلایی مسئول حفظ نباتات و مبارزه با آفات گیاهی کشاورزی فارس گفت: در راستای مبارزه بیولو‍ژیک و افزایش کیفی محصولات
کشاورزی 9 مرکز تولید حشرات مفید در استان فارس راه اندازی شد که بیش از
17 میلیون حشره مفید را پرورش می دهد .
وی گفت: هم اکنون 6 نوع حشره مفید شامل کفشدوزک رودالیا برای کنترل شپشک استرالیایی در مرکبات و گلهای زینتی،کفشدوزک کریپتولموس برای کنترل شپشک آردالو در مرکبات و درختان بی ثمر ،زنبور تریکو گراما برای کنترل کرم گلوگاه انار،بالتوری کریزوپا برای کنترل آفات مکنده در گلخانه ها ،براکن برای کنترل کرم گوجه فرنگی وزنبورتریسولخوس برای کنترل آفت سن گندم در این مراکز تولید می شود. او زنبور براکن را بهترین نوع تولید شده در استان ذکر کرد .
تعداد 38 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این مراکز در استان فارس مشغول به کار شده اند. منبع

 

ثبت نام با ایمیل

ثبت نام با موبایل

[dm-modal]

چگونه مسیر کسب و کار خودمان را انتخاب کنیم؟

در کسب و کار خانوادگی بالاخره یک نفر وظیفه اصلی و ایده پردازی یا نقش پررنگتری دارد. تصور کن تو یا برادرت عکاسی میکنید. اگر بخواهی یک کسب و کار خانوادگی بر مبنای عکاسی راه بیاندازی تو قرار است عکس بیاندازی. سوژه عکاسی هرچه که باشد مهم نیست. اینجا یک نفر باید کارها را راهبری و مدیریت کند و اگر تو نمیتوانی این کار به عهده فرد دیگری است.

ممکن است تو نتوانی ایده چگونگی ارسال عکس را پردازش کنی. یکی دیگر از اعضای خانواده میگوید عکسها را در پاکتهایی که من بلدم ارسال میکنیم. دیگری میتواند پیک این کسب و کار باشد یا اصلا از پیکهای موجود مثل اسنپ باکس و … استفاده کرد. یکی هم پیدا میشود که کار مدیریت صفحه اینستاگرام را به عهده بگیرد: نمونه کارها را در صفحه تجاری بارگذاری کند. سوالات را بگیرد و با عکاس هماهنگ کند و پاسخ دهد. کسی هم بلد باشد فایلهای آموزشی تهیه کند و در وب سایت و اینستاگرام قرار دهد.

اما اگر مهارت خاصی در خودت سراغ نداری چه میکنی؟ به درسهای مدرسه نگاهی بیانداز تا بفهمی علاقه ات به چیست! در درس زیست شناسی خوب بودی: خوب بفرمائید هیدروپونیک یاد بگیرید، حشره شناسی بیاموزید، قلمه زدن و پیوند بیاموزید، کشت بافت را بیازمایید.

در دروس فیزیک خوب بودی: در دانشگاه هم معماری یا مکانیک یا برق یا … خواندی یا نخواندی؟ بالاخره به چیزی علاقه داشتی! به درس شیمی علاقه داشتی: چطور است بروی دنبال ساخت یک ماده ظرفشویی سازگار با دست. فکر میکنی لازم است تحصیلات دانشگاهی داشته باشی؟ خیر مهم ایده ای است که در سرت داشته باشی.

خلاصه با نگاه به میزان موفقیت خودت در دروس مدرسه: هنر، قرآن، ادبیات، ریاضی، شیمی، فیزیک و گسترش آن به دیگر علاقه مندیهایت یک ایده را پیدا کن. فکر نکن هر ایده ای که پیدا کردی را میتوانی تا آخر ادامه دهی. گاهی برخی ایده ها را کنار میگذاری و سراغ یکی دیگر میروی و گاهی ایده ای را تبدیل به ایده بهتری میکنی.

خیلیها آرزوی پزشکی داشتند اما الان اگر بپرسی حاضر پزشک شوی میگویند خیر. خیلیها هم هنوز دارند کاری انجام میدهند که دوست ندارند و اگر بپرسی میخواهی آنرا عوض کنی که انها به خاطر پولش میگویند خیر. اما در هر چیزی علاقه به آن کاری که انجام میدهی مایه رشد و پیشرفت و شکوفایی شماست.

 

ارسال به واتسپ
ارسال در تگلرام
پست در توئیتر
ایمیل به دوستان
ارسال به اسکایپ
ارسال در فیسبوک
ارسال به لینکدین
ارسال در پینترست
Reddit
VK
OK
Tumblr
StumbleUpon
Mix
Pocket
XING
پرینت صفحه

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات در هیدروپونیک ایران برای هیدروپونیکیها برای گیاهان و گلخانه ها
تبلیغ در اینجا: طرح b2
تبلیغات-در-هیدروپونیک-ایران-برای-هیدروپونیکیها-برای-گیاهان-و-گلخانه-ها در اندازه 400 در 350
تبلیغ شما طرح b3

هیدروپونیک ایران در شبکه اجتماعی

محصولات فروشگاه هیدروپونیک ایران

پستهای وبلاگ هیدروپونیک ایران

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکردید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک
هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید