سم گیاهی ارگانیک شپشک و کنه و مگسها تند اکسیر

توضیحات تکمیلی

وزن250 گرم
نوع سم

سم پالیزین, سم تنداکسیر

تومان65.000

توضیحات

سم گیاهی و ارگانیک تنداکسیر برای اندام هوایی گیاه

سم گیاهی از طبیعت گرفته شده است و یک کشت تمیز بدون سموم شیمیایی خواهید داشت. اکنون یکی از مهمترین موارد در انتخاب سم، نداشتن اثرات مخرب روی زندگی انسان و سپس محیط زیست است. متاسفانه اکثر کسانیکه مستقیم و غیرمستقیم (مثل خانواده) از سموم شیمیایی زیان دیده اند کم نیستند. مشکلاتی همچون آلرژی های بی دلیل خفیف و شدید، مشکلات عصبی (تیک عصبی) ، پرخاشگری و مشکلات بدتری مانند ناباروری یا نوزادان ناقص الخلقه و دارای مشکلات و بیماریهای نادر، همه به دلیل اثر مستقیم و غیرمستقیم سموم شیمیایی است.

در همه سموم شیمیایی عنوان میشود که از تماس با دست اجتناب شود و بوییده نشود. سموم شیمیایی دارای دوره کارنس هستند و نمیتوان زودتر از زمان تعیین شده محصول را برداشت نمود. سم شیمیایی اولین تاثیر خود را روی مزه گیاه میگذارد. اگرچه در ابتدا آفات را از بین میبرد اما مقاومت گیاه و سیستم ایمنی گیاه را نیز پایین می آورد.

سموم شیمیایی ساخته طبیعت و سازگار با محیط زیست نیستند؛ یعنی چه؟

هیدروپونیک ایران: یعنی این سموم پس از استفاده بالاخره وارد چرخه طبیعت میشوند. از آنجایی که این سموم تا پیش از ایجاد توسط انسان، در طبیعت وجود نداشته اند و طبیعی نیستند، طبیعت راهی برای تجزیه آنها سراغ ندارد. این سموم به چرخه زیست وارد میشوند. بالاخره به انسان بازمیگردند و انسان شاهد مشکلاتی است که دلیل مشخصی برای آنها نمیتوان ارائه نمود.

چرا گفته میشود، سموم ، در آفات ایجاد مقاومت مینمایند؟

هیدروپونیک ایران: تصور کنید در ناحیه سم پاشی صد آفت از یک گونه وجود دارد. سم روی ۹۵ عدد از این آفات تاثیر میگذارد. اما ۵ آفت دیگر میتوانند از تاثیر این سم نجات یابند. این آفات تولید مثل مینمایند. از این به بعد نسل این آفات به سم به کاربرده شده تاثیری ندارد. هر چه بیشتر از سم استفاده میکنید، هیچ پاسخی نمیگیرید. حتی اوضاع آنجایی بدتر میشود که در خیال خودتان پس از استفاده از سم دیگر هیچ آفتی نمیماند و کمتر توجه میکنید. اما کمی بعد متوجه میشوید جایی که سمپاشی نموده بودید، آفات حضور دارند. بیشتر سمپاشی میکنید و این بارهم میگویید، دیگر از بین میروند. بازهم اهمیت نمیدهید چون خیالتان راحت است که سمپاشی نموده اید. اکنون این آفات به دیگر قسمتهای گلخانه شما میروند، هرچه هم سم برایشان به کار ببرید، تاثیری ندارد.

درباره مشکلات سموم شیمیایی در پخش زنده لایوهای اینستاگرام هیدروپونیک ایران گفته ایم. مشکلات دیگری همچون، کیفیت پایین سموم به دلیل تکنولوژی قدیمی شرکتهای تولید کننده، کیفیت پایین مواد همراه سموم و تقلب در سموم ، خصوصا وارداتیها موجب میشود سمی که قرار است پس از دو بار استفاده، تاثیرگذار باشد، توسط کشاورز و گلخانه دار، تا ۵بار و بیشتر استفاده میشود.

سم گیاهی تنداکسیر مناسب چه نوع آفاتی است؟

سم تنداکسیر روی گستره وسیعی از حشرات مانند گونه های مختلف شته ، مگس سفید، زنجرک، شپشکها و کنه های زیان آور مانند کنه دو نقطه ای، کنه قرمز مرکبات و دیگر کنه ها تاثیر گذار است.

سم گیاهی تنداکسیر را بر روی چه محصولات میتوان استفاده نمود؟

این سم روی گیاهان خوراکی مانند سبزیجات و صیفیجات و درختان میوه استفاده میشود. برای گیاهان زینتی نیز میتوان استفاده نمود.

تاثیر سم ارگانیک تنداکسیر روی حشرات مفید مانند زنبورها چگونه است؟

این سم در غلظت توصیه شده برای پستانداران و موجوداتی که هدفِ تاثیر نیستند، مانند زنبور عسل، بی خطر است.

سم ارگانیک تنداکسیر چگونه عمل میکند؟

از آنجایی که این سم، روی فیزیک حشرات اثر میگذارد، در آفات موجب مقاومت نمیشود. در سیستم تنفسی و اسکلت خارجی آفات تاثیر میگذارد.

سم گیاهی تنداکسیر و پالیزین از چه موادی تشکیل یافته اند؟

سم گیاهی پالیزین از روغن نارگیل و عصاره های گیاهی تشکیل شده است.

سم گیاهی تنداکسیر از عصاره روغنی فلفل قرمز تشکیل شده است.

آیا سم تنداکسیر در آب محلول است؟

بله

چه مقدار از سوم گیاهی و ارگانیک تنداکسیر و پالیزین برای هر لیتر آب باید مصرف گردد؟

سم گیاهی پالیزین: برای گیاهان خوراکی و اکثر گیاهان زینتی، یک و نیم سی سی تا دو سی سی برای هر لیتر استفاده میگردد.

برای گیاهان زینتی و نشاها و گیاهچه ها، نیم سی سی (میلی لیتر) تا یک و نیم سی سی برای هر لیتر استفاده میگردد.

گیاهانی مانند: دیفن باخیا، آنتریوم و ارکیده از جمله گیاهان زینتی هستند.

سم گیاهی تنداکسیر: دو تا دو و نیم میلی لیتر برای هر لیتر آب

چگونه از دوز مناسب سم گیاهی تنداکسیر برای گیاهم مطمئن شوم تا گیاه دچار برگ سوزی نشود؟

مقداری از دز مناسب برای گیاهان حساس، مثلا یک و نیم سی سی را در یک لیتر آب بریزید. به قسمتی از رو و پشت یک برگ اسپری نمایید. صبر کنید تا تاثیر سم را ببینید.  همچنین میتوانید پس از یک ساعت استفاده، با اسپری آب خالی، محل اسپری سم را شستشو نمایید.

اما در دوز نیم سی سی در صورتی که گیاه شما مشکلی نداشته باشد، میتوانید بدون شستشو استفاده نمایید. در واقع از دوز نیم سی سی برای شستشوی برگها و میوه استفاده نمایید.

نیاز به چندبار استفاده از سم تنداکسیر با دوز مناسب است؟

آفات تخم ریزی میکنند. هر بار که از سموم استفاده نمایید، حشراتی که قابل دیدن هستند را از بین میبرید. پس از چند روز حشراتی که از تخم بیرون آمده اند بالغ میشوند و میتوانید آنها را نیز ببینید. پس از سه روز یا چهار روز سمپاشی را تکرار نمایید.

چگونه میتوانم علاوه بر سم، جمعیت آفات را کنترل نمایم و بدانم چه نوع آفاتی در گلخانه یا مزرعه من حضور دارند؟

از کارت چسب استفاده نمایید. کارت چسب ، جمعیت آفات را کنترل میکند و به شما میگوید در محیط گلخانه یا زراعت شما چه آفاتی حضور دارند.

چگونه میتوانم این سم گیاهی را روی گیاهان اسپری نمایم؟

میتوانید محتوای یک شیشه شور را دور بریزید یا یک اسپری از پلاستیک فروشیها بخرید. به نسبت گفته شده برای هر محصول، داخل بطری بریزید. معمولا این بطریها یک لیتر ظرفیت دارند و استفاده از آنها به دلیل سخت بودن کارکردن با اهرم فشار اسپری سخت است.

میتوانید از سمپاش/کودپاش بادی دولیتری استفاده نمایید. این سمپاشها علاوه بر استفاده آسان و سریع بدون فشار به انگشتان دست، قطرات سم را در اندازه های کوچکتری پخش مینماید تا در مصرف سم صرفه جویی گردد. همچنین قدرت پرتاب این سم پاش برای درختان حیاط مناسب است.

توضیحات تکمیلی

وزن250 گرم
نوع سم

سم پالیزین, سم تنداکسیر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سم گیاهی ارگانیک شپشک و کنه و مگسها تند اکسیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سم-تنداکسیر-حشره-کش-حاوی-عصاره-روغنی-فلفل-قرمز-تند سم گیاهی آفت کش

سم گیاهی ارگانیک شپشک و کنه و مگسها تند اکسیر

تومان65.000

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکرده اید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک

هیدروپونیک ایران HydroPonicIRAN

هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید