لایو از هیدروپونیک ایران – قلمه زدن رزماری و گیاهچه گوجه فرنگی

لایو از هیدروپونیک ایران - قلمه زدن رزماری و گیاهچه گوجه فرنگی
لیست عنوان

برای تهیه کود جلبک دریایی جهت سرعت بخشی به ریشه زنی انواع گیاهان و تامین انواع هورمونهای رشد از منو به فروشگاه بروید.

در این ویدیو میتوانید به خوبی ببینید که چگونه خیلی ساده قلمه های رزماری را ریشه دار نمایید.

برای با خبر شدن از ویدیوها و پستهای بعدی ما در کادر پایین ایمیل خودتان را وارد نمایید. در صورتیکه ایمیل ندارید از منو به صفحه عضویت یا ورود بروید و یک حساب کاربری از قسمت ثبت نام با موبایل بسازید. ما برای شما پیامک میفرستیم.

رزماری یکی از معروف ترین گیاهان دارویی نزد مسیحیان است. در واقع اسم این گیاه نیز به نام حضرت مریم Mary اشاره دارد. این گیاه به حدی نزد طبقه متدین محبوب بوده که از آن همیشه در مراسم عروسی استفاده می کردند.

به سادگی میتوانید گیاه بالغ را در تمام سال در بالکن خودتان نگهداری نمایید. این گیاه چند ساله و معطر از تیره نعنایان می باشد و به خانواده دو لپه ای ها تعلق دارد. معمولا شاخه های بالا رونده این گیاه تا ۱۵۰ سانتی متر نیز رشد می کنند.

در رزماری چه موادی یافت میشوند؟ رزماری منبع خوبی از آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B6 و همچنین آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات می باشد.

اثراتی که برای استفاده رزماری نام برده اند عبارتند از: پیشگیری از سرطانهای پستان، پروستات، پوست و روده بزرگ، تقویت حافظه حتی با بوییدن این گیاه، تقویت روحیه حتی با بوییدن آن، تسکین درد برای دردهای التهابی مفاصل و دردهای عضلانی، کاهش التهاب به خاطر اسید کارنوسیک و کارنوسل که نقش بازدارنده برای cox-2 دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن بامصرف گیاه رزماری به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی بالا، کمک به هضم غذا و درمان مشکلات گوارشی، کمک به رشد مو با تحریک ریشه مو، کمک به گردش خون و بهبود بوی دهان. میتوان مقداری رزماری را در آب جوش خیس نمود و آن را صاف نمود و از آن برای شستشوی دهان و دیگر موارد استفاده نمود.

همچنین با استفاده از جوشانده یا دم کرده آن میتوان آزمونی روی پوست انجام داد تا بفهمید که به این گیاه حساسیت دارید یا خیر.

زنان باردار نباید از گیاه رزماری استفاده نمایند.

از این گیاه میتوانید برای طبخ غذا و همگام با سرخ کردن مواد غذایی مثل گوشت استفاده نمایید. میتوانید برگها را سالم یا خرد شده به غذا اضافه نمایید. همچنین میتوانید در انواع سالادها از برگهای رزماری استفاده نمایید.

سفارش رزماری از فروشگاه هیدروپونیک ایران

از منو به فروشگاه بروید و به دنبال گلدان گیاهان دارویی بگردید. میتوانید این گلدان را به تعداد دلخواه سفارش دهید. از مزیتهای سفارش این گلدان آنست که شما هر لحظه که بخواهید برگهای تازه این گیاه در آشپزخانه شما حاضر است و میتوانید به غذا یا دمنوش یا نوشیدنیهای خودتان اضافه نمایید. از بوییدن گلدان گیاه دارویی رزماری نیز غافل نشوید. همین حالا سفارش خودتان را ثبت نمایید.

ارسال به واتسپ
ارسال در تگلرام
پست در توئیتر
ایمیل به دوستان
ارسال به اسکایپ
ارسال در فیسبوک
ارسال به لینکدین
ارسال در پینترست
Reddit
VK
OK
Tumblr
StumbleUpon
Mix
Pocket
XING
پرینت صفحه

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات در هیدروپونیک ایران برای هیدروپونیکیها برای گیاهان و گلخانه ها
تبلیغ در اینجا: طرح b2
تبلیغات-در-هیدروپونیک-ایران-برای-هیدروپونیکیها-برای-گیاهان-و-گلخانه-ها در اندازه 400 در 350
تبلیغ شما طرح b3

هیدروپونیک ایران در شبکه اجتماعی

محصولات فروشگاه هیدروپونیک ایران

پستهای وبلاگ هیدروپونیک ایران

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکردید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک
هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید