راهنمای استفاده از اینترنت و وب سایت‌های ایرانی در زمان قطع اینترنت بین الملل

لیست عنوان

راهنمای استفاده از اینترنت و وب سایت‌های ایرانی در زمان قطع اینترنت بین الملل به شما کمک میکند

تا بتوانید جایگزینی برای سرویسهای خارجی پیدا نمایید. اما بدون رودربایستی باید اعلام کنیم که اصلا توصیه نمیکنیم سراغ اپلیکیشنهای پیام رسان ایرانی مثل گپ و آی گپ و سروش و بله بروید. پس اگر رفتید، دیگر در آینده باید از سایه خودتان بترسید و چیزی به اسم حریم خصوصی را فراموش کنید. ضمن اینکه آتش به تنور اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات خواهید ریخت.

سرویس ایمیل داخلی جایزگین سرویس ایمیل خارجی فقط برای دوره موقت

اگر قصد ارسال و یا دریافت ایمیل‌های کاری مهم در این روزها را دارید با مشکل عدم دسترسی به انواع چنین سرویس‌هایی روبرو هستید.

چاپار

سامانه چاپار جزو معدود سرویس‌های ایمیلی بومی بوده که می‌تواند تا حدی کار راه انداز باشد و ایمیل‌های شما را به دیگر کاربران بفرستد و از سوی آنها هم ایمیل دریافت کند.

موتورهای جستجو:

موتورهای جستجو: با توجه به عدم دسترسی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو، مشکلات بسیاری برای یافتن موارد مختلف برای کاربران به وجود آمده است. در حال حاضر جویشگر بومی می‌تواند تا حدی نیازها را برطرف کند.  ۱- پارسی‌جو  موتور جستجوی فارسی پارسی‌جو جدا از جستجو در بین وبگاه‌های فارسی می‌تواند کاربران را از وضعیت آب و هوا و اوقات شرعی نیز آگاهی دهد. نسخه اپلیکیشن پارسی‌جو می‌تواند این مسیر جستجو را ساده‌تر کند. البته باید به این نکته توجه کرد که این موتور جستجو برخی کلیدواژه‌ها را پوشش نداده و هیچ نتیجه‌ای را به نمایش نمی‌کشد اما در هر صورت، در شرایط فعلی گزینه‌ دیگری وجود ندارد.

با توجه به عدم دسترسی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو، مشکلات بسیاری برای یافتن موارد مختلف برای کاربران به وجود آمده است. در حال حاضر جویشگر بومی می‌تواند تا حدی نیازها را برطرف کند.

۱- پارسی‌جو

موتور جستجوی فارسی پارسی‌جو جدا از جستجو در بین وبگاه‌های فارسی می‌تواند کاربران را از وضعیت آب و هوا و اوقات شرعی نیز آگاهی دهد. نسخه اپلیکیشن پارسی‌جو می‌تواند این مسیر جستجو را ساده‌تر کند. البته باید به این نکته توجه کرد که این موتور جستجو برخی کلیدواژه‌ها را پوشش نداده و هیچ نتیجه‌ای را به نمایش نمی‌کشد اما در هر صورت، در شرایط فعلی گزینه‌ دیگری وجود ندارد.

سفارش غذا:

تقریبا تمامی سرویس‌های مهم سفارش غذا نظیر اسنپ‌فود، چیلیوری، ریحون، چنگال و دلینو فعال هستند اما باید بدانید که ارسال سفارش‌ها به دلیل شرایط جوی و ترافیک ممکن است با تاخیر زیادی همراه باشد.

کتابخوان‌ها:

اگر سفر‌های حمل و نقل عمومی خود را در این روزها افزایش داده باشید، بد نیست که در طی این سفرها با کتابخوانی، مسیرهای طولانی را به خواندن کتاب بگذرانید. به ویژه آنکه در هفته کتاب هستیم و اکثر سامانه‌های برخط کتابخوانی در یک کمپین تبلیغاتی به سر می‌برند.

۱- طاقچه

اپلیکیشن طاقچه و همچنین نسخه تحت وب این سامانه با انواع و اقسام کتاب در دسترس است و می‌توان روزنامه‌های منتشر شده در کشور را نیز به صورت رایگان و یا با هزینه‌ای جزیی نسبت به نسخه کاغذی، از آن تهیه کرد.

۲-فیدیبو

فیدیبو هم با کمپین تبلیغاتی به مناسبت هفته کتاب با آرشیو بسیار بزرگی (متشکل از بیش از ۳۵ هزار کتاب) در دسترس است و مجلات کشور نیز در آن موجود هستند.

آب و هوا:

کنترل هواشناسی:

در این سایت می‌توانید به شاخص‌های آلودگی آب و هوا دست پیدا کنید و به آمار روزهای گذشته و پیش بینی وضعیت آلودگی هوا در روز بعد نیز دسترسی داشته باشید.

سینما و تئاتر:

سینما تیکت

می‌توانید از سایت سینماتیکت بلیت فیلم‌های اکران عمومی و بخش هنر و تجربه و همچنین بلیت‌های برخی تئاترها را خریداری کنید. یادتان باشد پیش از عزیمت به سینما حتما با سینمای مذکور تماس بگیرید چرا که در برخی موارد سینماها در این روزها تعطیل هستند.

تیوال

در سایت تیوال می‌توانید به بلیت اکثر تئاترهای در حال اجرا دسترسی داشته باشید و آنها را با انتخاب جایگاه خود در سالن تئاتر خریداری کنید. تیوال همچنین بلیت برخی رویدادهای فرهنگی را نیز برای علاقه‌مندان به فروش می‌رساند.

آدرس اینترنتی دانشگاه‌ها:

دانشگاه آزاد اسلامی

با ورود به این سایت می‌توانید به لینک تمامی شعبات این دانشگاه هم دسترسی پیدا کنید

دانشگاه تهران

با مراجعه به این سایت به پردیس‌های مختلف دانشگاه تهران نیز دسترسی پیدا می‌کنید.

دانشگاه شریف

تمامی فعالیت‌ها و دانشکده‌های دانشگاه از این لینک قابل دسترس است.

دانشگاه پیام نور

تمامی شعبات دانشگاه پیام نور از این لینک پیدا خواهد شد.

چه زمانی رفع محدودیت اینترنت بین المللی برطرف میشود یا فیلترینگ تمام میشود. یا اتصال اینترنت داخلی به اینترنت بین المللی برقرار میشود؟

آش آنقدر شور شده که وزیر ارتباطات میگوید: نمیدانم

وزیر ارتباطات: اطلاعی درباره زمان رفع محدودیت اینترنت ندارم

وزیر ارتباطات روز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در سالن اجلاس سران اعلام کرده که رفع محدودیت اینترنت بر عهده شورای امنیت کشور است و آنها باید در این زمینه اقدام کنند.
«محمدجواد آذری جهرمی» در گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری ایرنا تاکید کرده که میزان خسارت وارده به فعالان کسب‌وکارهای نوپا در پی قطعی اینترنت فعلا نامشخص است اما گفته که به زودی بررسی‌هایی در این باره انجام خواهد شد و آمار و اطلاعات این موضوع، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرده که درباره زمان رفع محدودیت اینترنت اطلاعی ندارد و گفته که این موضوع را باید از شورای امنیت کشور (شاک) پرسید.

از سوی دیگر سخنگوی دولت نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی اعلام کرده که اگر اطمینان خاطر درباره عدم سواستفاده از اینترنت حاصل شود، اینترنت برخی استان‌ها به تدریج فعال خواهد شد. گفتنیست ربیعی پیش‌تر وعده داده بود که اینترنت برخی استان‌ها امروز یا فردا وصل خواهد شد.

ربیعی در جمع خبرنگاران تاکید کرده که دولت نگرانی مردم درباره قطعی اینترنت را درک می‌کند اما نگرانی بزرگتری برای حفظ آرامش در کشور وجود دارد که باید به آن رسیدگی کرد. ربیعی نیز تایید کرده که قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت کشور است و نهاد دیگری در این موضوع دخل ندارد:

«برخی از کار‌های دانشجویی و مشاغل دیگر که به نوعی با اینترنت در ارتباط هستند هنوز مشکل دارند و حل نشده و این موضوع برای ما نیز قابل درک است، اما همه می‌پذیریم که در این شرایط از این فضا سوء استفاده می‌شود.»

شایان ذکر است وزیر ارتباطات پیش‌تر گفته بود که شورای امنیت کشور (شاک) به‌زودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد کرد و وزارتخانه او نیز پیگیر این موضوع است.

در صورتی که به دلیل عدم دسترسی به گوگل، در یافتن سایت‌های مختلف مشکل دارید، می‌توانید از طریق راهکارهای ارائه شده در این صفحه  به خدمات یا سرویس‌های کسب‌وکارهای ایرانی یا نهادهای دولتی دسترسی داشته باشید.

ارسال به واتسپ
ارسال در تگلرام
پست در توئیتر
ایمیل به دوستان
ارسال به اسکایپ
ارسال در فیسبوک
ارسال به لینکدین
ارسال در پینترست
Reddit
VK
OK
Tumblr
StumbleUpon
Mix
Pocket
XING
پرینت صفحه

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات در هیدروپونیک ایران برای هیدروپونیکیها برای گیاهان و گلخانه ها
تبلیغ در اینجا: طرح b2
تبلیغات-در-هیدروپونیک-ایران-برای-هیدروپونیکیها-برای-گیاهان-و-گلخانه-ها در اندازه 400 در 350
تبلیغ شما طرح b3

هیدروپونیک ایران در شبکه اجتماعی

محصولات فروشگاه هیدروپونیک ایران

پستهای وبلاگ هیدروپونیک ایران

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکردید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک
هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید