امواج مایکرو ویو مانند وای فای و موبایل روی انسان و محیط زیست او چه اثراتی دارد؟

لیست عنوان

اولین بار در سال ۱۹۶۱ دانشمند عصب‌شناس آمریکایی آلن فری در مورد اثرات امواج مایکروویو در مجله فیزیولوژی کاربردی مقاله ای منتشر کرد. او دریافت که افراد در معرض تابش مایکروویو صداهایی شبیه وزوز، کلیک و بازر در گوش خود احساس می‌کنند. علائم بیشتر شامل سوزش و خشکی چشم احساس گرما احساس سوزن سوزن شدن سرگیجه، درد شکم و در برخی مواقع، تهوع و در دراز مدت آب مروارید می‌باشد. امواج کوتاه الکتریکی قوی در یک فرکانس معین، سبب حرکت یون‌های کلسیم از سلولهای عصبی و رسوب در کلیه‌ها و استخوانها می‌شود. کلسیم نقش کلیدی در تحریک سلولهای عصبی دارد. در سال ۱۹۷۵ مقاله ای از دونگ جاستسن، عصب‌شناس، دربارهٔ اثرات تابش بر روی ادراکات انسانی، به آزمایش جوزف شارپ و مارک گروو در مؤسسه تحقیقات ارتش والتر رید اشاره می‌کند که در آن شارپ و گروو قادر به تشخیص ۹ مورد از ۱۰ کلمه را که توسط «میکروفون مدولاسیون صدا» ارسال شد بودند. از آنجایی‌که قرارگرفتن در سطح تابش در حد 10mW/cm² خطرناک است، منتقدان، مشاهده کرده‌اند که در چنین شرایطی آسیب مغزی ناشی از اثرات حرارتی اشعه مایکروویو با قدرت بالا رخ می‌دهد. علائم اولیه تابش مستقیم مایکروویو شامل احساس گرما و داغی و احساس سوزن سوزن شدن و پشه گزیدگی، درد شکم و احساس حالت تهوع و اثرات دیگر شامل عصبی بودن، کج‌خلقی، حالت شوک برق گرفتگی، دیدن جرقه در چشم، فشار بر روی ستون فقرات، حساس بودن به صدا، افسردگی، کم شدن حافظه، بی‌خوابی، بی‌حسی، تعریق، درد عمومی بدن یا استخوانها، مخصوصاً درد کمر همچون درد سیاتیک و درد گردن همچون آرتروز، از دست دادن تمرکز، تعریق در خواب، تپش قلب، تنگی نفس، فشار و درد شدید در پیشانی و سینوس‌ها، فشار و درد شدید در ناحیه مخچه، درد زخم اثنی‌عشر بدون داشتن زخم، جوش‌ها و تاول‌های ریز در اثر سوختگی پوست، پف کردن سر و صورت یا تمامی بدن، خنده و گریه‌های بی‌دلیل، پیچ خوردن ناخن‌ها، پوسیدگی دندانها، ریزش مو، بوی بد بدن، ایجاد ناراحتی‌های پوستی، سقط جنین، دگردیسی نوزادان، پوکی استخوان و آرتروز، ناراحتی‌های کلیوی و کبد، ناراحتی مجاری ادرار، سرطان، گواتر، انواع بیماری‌های روانی و در نهایت خودکشی. بیشتر علائم به‌وجود آمده در بدن افراد تحت تابش مایکروویو به علت آزاد شدن یون‌های کلسیم و تضعیف سیستم ایمنی بدن است که با تجویز آلوئه ورا تا حدی درمان می‌شوند.

منابع مایکروویو پرقدرت برای تولید ریزموج‌ها از لامپ‌های خلأ استفاده می‌کنند. این تجهیزات براساس قوانین لامپ‌های خلأ فرکانس‌پایین با استفاده از حرکت الکترون‌ها در خلأ تحت تأثیر میدان الکتریکی یا میدان‌ مغناطیسی عمل می‌کنند و شامل مگنترون (Magnetron)، کلایسترون (Klystron)، لامپ موجِ رَوَنده (Travelling Wave Tube, TWT) و ژیروترون (Gyrotron) هستند.طول امواج مایکرو ویو در اشیاء مختلف

هر چه فرکانس موج کمتر باشد طول موج آن بیشتر، و انرژی آن کمتر خواهد بود. علت وجود چنین رابطه ای بین فرکانس و انرژی موج به فرمول زیر برمی‌‌گردد که به انرژی کوانتومی فوتونی معروف است.

پاراگراف بالا شکل را بر اساس انرژی توضیح میدهد. اما صحبت از ورود همین امواج با طول موج کمتر روی مغز صحبت نمیکند.

وقتی یکی از کسانی که در صنایع نظامی از امواج مایکرو ویو استفاده میکند مشنویم که این طول موجهای کوتاه اتفاقا چه اثراتی میگذارد جدی تر میشویم.

Radiation به معنی تشعشع است. به تازگی دیده ام که همسایگان میتوانند با شکایت ، آنتنهای اپراتورها از نصب روی پشت بام  همسایه جمع شده است. منتظر نباشید تا برایتان کاری کنند خودتان باید حقتان را بخواهید.

آیا میدانید بین انسانها کسانی هستند که نسبت به امواج مایکروویو، حساسیت بیشتری دارند؟

در سال ۲۰۱۰ گروهی از دانشمندان دانشگاه شیراز با آزمایش روی موش‌ها به تحقیق در مورد میدان‌های الکترومغناطیس ایجادشده توسط لپ‌تاپ‌ها پرداختند. در انتها به نظر می‌رسد با شدت یافتن میدان الکترومغناطیس، تعداد اسپرم‌ها و میزان اسپرم‌های متحرک در گروه آزمایش کاهش پیدا کرده است. بنابراین میدان الکترومغناطیس ایجادشده به وسیله‌ی لپ‌تاپ‌ها بر کیفیت اسپرم‌ها در مردان موثر است و در نتیجه به ناباروی منجر خواهد شد.

پژوهش‌ها در مورد گوشی‌های موبایل هم نتیجه‌ای تقریبا مشابه گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۶ نتایج یک تحقیق علمی نشان داد که ۴۷ درصد از مردانی که گوشی‌های موبایل خود را در جیب جلوی شلوار نگه می‌دارند، کیفیت اسپرم پایین‌تری دارند.

فرکانس‌های رادیویی (۱۰۰ کیلوهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز) برای ارتباطات بی‌سیم و تلفنی استفاده می‌شوند.

فرکانس‌های متوسط (۳۰۰ هرتز تا ۱۰۰ کیلوهرتز) از وسایلی نظیر نمایشگر‌های کامپیوتر بازتاب می‌شوند.

فرکانس­‌های خیلی پایین (کم‌تر از ۳۰۰ هرتز) توسط سیم‌های برق و وسایل الکتریکی منزل القاء می‌شوند.

شاید با خواندن انواع فرکانسها بفهمید چرا وقتی به روستا و طبیعت و بیابان میروید حس خوب و بهتری نسبت به قبل دارید! زیرا اطراف شما امواج از کمترین طول موج تا بیشترین طول موج حضور ندارند. راستی این روزها کجا میتوان از شر امواج مایکروویو غیرطبیعی دور ماند؟

جالب است بدانید که خیلیها ساده انگارانه میگویند اگر‌میخواهی هیچ موج مایکرویی اطرافت نباشد از زمین برو چون خورشید که هست و … . اما یادمان نرود وای فای را خودمان به کار گرفتیم و آنتنها را خودمان درست کردیم و میتواند با استفاده طولانی مدت و … دچار بیماری و … شویم.

تـلـفــن‌هــای هـمــراه جزو پــرمـصــرف‌تــریـن تـجـهـیـزات حاوی امـواج الکترومغناطیس می باشند و تاثیر منفی میدان‌های الکترومغناطیسی  آن بر سیستم‌های زیستی به خاطر عدم وجود دستورالعمل مشخص، یادگیری صحیح بهره‌برداری و مصرف بهینه از سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی همچنین عدم آشنایی با تداخل و ازدحام استفـاده از تلفن همراه با دیگر وسیله ها مثل کامپیوتر، مایکروویو، تلویزیون، استفاده از داروهای خاص یا مبتلا بودن به بیماری و… است. محدود کردن استفاده از تلفن همراه تاثیرات منفی میدان‌های الکترومغناطیسی علی الخصوص میدان تلفن همراه به صورت قابل توجه تاثیرات مخربی بر بدن میگذارد، ارگانیسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و ماکرومولکول‌های حیاتی مثل دی ان ای، پروتئین‌ها و آنزیم‌ها را تحت تاثیر میگذارد.. همچنین سیستم‌های تلفن همراه حاوی فرکانس 940 مگاهرتز می باشد که به اکثر بافت‌های بدن مانند مغز و حتی گوشت و ماهیچه‌ها آسیب وارد میکند و نباید به تلفن همراه به جای وسیله‌ای بی‌خطر استفاده کرد و هر شخص هر اندازه که بخواهد از آن استفاده کند؛ همچنین کاربرد تلفن همراه باید مثل مصرف دارو، مدیریت شود و به زبانی حاوی دوز معین باشد؛ به گونه ای که یکشخص فقط  ساعاتی از روز از تلفن همراه استفاده کند و بعد از آن، استفاده مجدد ضرر خواهدداشت.

 

ارسال به واتسپ
ارسال در تگلرام
پست در توئیتر
ایمیل به دوستان
ارسال به اسکایپ
ارسال در فیسبوک
ارسال به لینکدین
ارسال در پینترست
Reddit
VK
OK
Tumblr
StumbleUpon
Mix
Pocket
XING
پرینت صفحه

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات در هیدروپونیک ایران برای هیدروپونیکیها برای گیاهان و گلخانه ها
تبلیغ در اینجا: طرح b2
تبلیغات-در-هیدروپونیک-ایران-برای-هیدروپونیکیها-برای-گیاهان-و-گلخانه-ها در اندازه 400 در 350
تبلیغ شما طرح b3

هیدروپونیک ایران در شبکه اجتماعی

محصولات فروشگاه هیدروپونیک ایران

پستهای وبلاگ هیدروپونیک ایران

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکردید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک
هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید