فایده و مزایای جوانه جو و ارزش غذایی جوانه جو برای دام و انسان

فایده و مزایای جوانه جو و ارزش غذایی جوانه جو برای دام و انسان
لیست عنوان

فواید جوانه جو

فواید سلامتی جوانه جو شامل رهایی از کولیت اولسراتیو، پیشگیری و درمان سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی و سم زدایی بدن، حفاظت در برابر اشعه ها و آسیب های سلولی، توانایی مبارزه با اعتیاد و بازسازی سلول ها و بافت های آسیب دیده و حفظ سلامت پوست ، تعادل اسید و قلیایی بدن، کمک به متابولیسم استخوان ها ، افزایش چابکی بدن و داشتن آثار جوان کنندگی.

ارزش غذایی جوانه جو

جو یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی مختلف است از جمله ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ، ویتامین B3 (نیاسین) ، ویتامین B6، فولات ، ویتامین C (اسید اسکوربیک) ، ویتامین E (توکوفرول آلفا) و ویتامین K (فیلوکینون).

جوانه جو شامل الکترولیت هایی مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم است و همچنین حاوی مواد معدنی ضروری مانند روی، آهن و کلسیم می باشد. جوانه جو غنی از آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای آمینه های ضروری و آنزیم های مفید است. جوانه جو فیبر کافی را به بدن می رساند و هیچ کلسترول مضری ندارد.

فواید جوانه جو

قدرت آنتی اکسیدان :

جوانه جو آنتی اکسیدان قابل ملاحظه ای دارد. در کنار ویتامین E و بتا کاروتن موجود در آن ، گیاه جو تامین کننده قوی ترین آنزیم های حیاتی سوپراکسید دیسموتاز است که اثرات رادیکال های آزاد را که در طول متابولیسم های سلولی ایجاد می شوند خنثی می کند. این خورنده های رادیکالی ارزشمند مانع از گسترش بیماری های ناشی از استرس اکسیداتیو می شود و از بدن در برابر آنها محافظت می کند.

سم زدایی :

جوانه جو سم زدای طبیعی فوق العاده ای است. جوانه جو حتی می تواند فلزات سنگین مضر را که در بدن انباشته شده اند مانند سرب پاکسازی کند که این فلزات می تواند منجر به اختلالات رفتاری و یادگیری به خصوص در کودکان شود. در پشت صحنه این عمل سم زدایی عناصری مانند روی، سلنیوم و مس قرار دارد.

علاوه بر این فراوانی کلروفیل و بتا کاروتن موجود در جوانه جو مواد زائد مانند مخاط و اسیدهای متبلور شده را از بدن ریشه کن می کند. علاوه بر این به فرایند متابولیک و تقویت بدن و سم زدایی کبد نیز کمک می کند.

فولیک اسید یا فولات با فرمول مولکولی(C19H19N7O6) یکی از ویتامین های ضروری گروه B و محلول در آب است. همچنین از ریز مغذی های مهم بشمار می رود که کمبود آن می تواند پیامدهای زیانبار بهداشتی، اجتماعی واقتصادی متعددی به همراه داشته باشد. به همین دلیل غنی سازی محصولات کشاورزی با این ماده حائز اهمیت است. اثرات روش‌های مختلف کاربرد فولیک اسید بر عملکرد و اجزای عملکرد جو ( Hordeum vulgar L.)

تعیین-ترکیبات-شیمیایی-و-انرژی-قابل-متابولیسم-جو-جوانهزده-در-جوجههای-گوشتی

جدول ارزش غذایی جوانه جو نسبت به دانه جو

جدول-ارزش-غذایی-جوانه-جو-نسبت-به-دانه-جو
جدول-ارزش-غذایی-جوانه-جو-نسبت-به-دانه-جو نسخه انگلیسی

جدول-ارزش-غذایی-جوانه-جو-نسبت-به-دانه-جو

ارسال به واتسپ
ارسال در تگلرام
پست در توئیتر
ایمیل به دوستان
ارسال به اسکایپ
ارسال در فیسبوک
ارسال به لینکدین
ارسال در پینترست
Reddit
VK
OK
Tumblr
StumbleUpon
Mix
Pocket
XING
پرینت صفحه

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات در هیدروپونیک ایران برای هیدروپونیکیها برای گیاهان و گلخانه ها
تبلیغ در اینجا: طرح b2
تبلیغات-در-هیدروپونیک-ایران-برای-هیدروپونیکیها-برای-گیاهان-و-گلخانه-ها در اندازه 400 در 350
تبلیغ شما طرح b3

هیدروپونیک ایران در شبکه اجتماعی

محصولات فروشگاه هیدروپونیک ایران

پستهای وبلاگ هیدروپونیک ایران

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکردید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک
هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید