دیوید ریکاردو یکی از اقتصاد دانان بزرگ را بشناسید

لیست عنوان

دیوید ریکاردو«اگر کودی را کشف کنم که باعث شود قسمتی از فرآورده های زمین کشاورزی ام ۲۰% افزایش پیدا کند؛ مطمئنا سرمایه ام را از کم سودآورترین قسمت زمین ام خارج و در آن قسمت سرمایه گذاری خواهم کرد.»

اقتصاددانان بزرگ دنیا را بشناسید تا سازوکار این دنیا را بفهمید

اقتصاددانان بزرگ دنیا معمولا تاثیرگذارترین قشر جامعه بر تاریخ انسانی بوده اند.
آنها بودند که سازوکارهای مالی را طراحی کردند و نحوه ارتباط مردم را شکل دادند. اگر اقتصاددانان بزرگ دنیا نبودند، شاید هنوز نمیدانستید پول چیست؟ ثروت چیست؟سرمایه یا دارایی چیست؟ و این یعنی فاجعه ! چون تمام منابع طبیعی کشورها هدر میرفت، انسان ها نمیتوانستند به صورت عادلانه با همدیگر معامله کنند و ظلم به طرز فجیعی بر مظلوم حکمفرما میشد…

قبل از شروع، بگذارید لطیفه‌ای قدیمی درباره اقتصاددانان بزرگ دنیا برایتان تعریف کنیم :
«سه اقتصاددان به شکار اردک رفته بودند. اولی بیست متر جلوتر از دسته اردک‌ها شلیک کرد. دومی بیست متر عقب‌تر از اردک‌ها را هدف گرفت و سومی داد زد: “کارتون فوق‌العاده بود! گرفتیمشون !»

حالا این لطیفه‌ را که فراموش کنید…(!) چون بسیاری از اقتصاددانان بزرگ دنیا هستند که دست به کارهایی بزرگ زده‌اند.
برخی از آنها در تاریخ مسائل مالی مشارکت‌هایی داشته‌اند که بر روی بسیاری از جوانب تاریخ اجتماعی مؤثر بوده است. در این مقاله، به پنج تن از این اقتصاددان‌ها اشاره می‌کنیم و به توصیف تأثیر کارشان بر روی جامعه می‌پردازیم، به یک دلیل مهم :

شما اگر اقتصاددانان بزرگ را بشناسید، از نظریه های آنها مطلع شوید، بهتر میتوانید راجع به مسائل مالی شخصی تان که تاثیرگرفته از دنیا و کشوری که در آن زندگی میکنید است، تصمیم بگیرید.

دیوید ریکاردیو اقتصاد دان بزرگ و کشاورزی و هیدروپونیک ایران

دیوید ریکاردو«اگر کودی را کشف کنم که باعث شود قسمتی از فرآورده های زمین کشاورزی ام ۲۰% افزایش پیدا کند؛ مطمئنا سرمایه ام را از کم سودآورترین قسمت زمین ام خارج و در آن قسمت سرمایه گذاری خواهم کرد.»

دیوید در خانواده‌ای بزرگ زندگی می‌کرد، او فرزند سوم از ۱۷ فرزند یک خانواده یهودی پرتقالی بود.

ریکاردو در مطالعه اقتصاد بیشتر از آدام اسمیت مشارکت داشت. وی در سن ۱۴ سالگی برای کار در بورس اوراق بهادار لندن به پدرش ملحق شد و به‌سرعت به انسان موفقی درزمینه پیش‌بینی سهام و املاک بدل شد.

پس از مطالعه کتاب «ثروت ملل» اثر آدام اسمیت، در سال ۱۷۹۹، به اقتصاد علاقه‌مند شد، با این‌ وجود، اولین مقاله اقتصاد او نزدیک ۱۰ سال بعد چاپ شد. شهرت ریکاردو از آنجایی می‌آید که وی اعتقاد داشت ملل‌های مختلف می‌بایست برای سودمندی بهتر تخصص یابند. او همچنین برعلیه «پروتکشنیسم» (حمایت به هر قیمتی – رویه و سیستم حفظ و پشتیبانی از تجارت داخلی. دفاع و حمایت دولت از منافع ملی با کنترل صادرات و واردات.) فعالیت مدنی می‌کرد، اما بیشترین تأثیر را بر روی امور اجاره، مالیات، دستمزد و سود داشت.

چرا که نشان داد استفاده از قشر کارگر توسط قشر ثروت‌اندوز برای تصرف بیشتر ثروت، برای یک جامعه متعالی مفید نیست.

وی در سال ۱۸۱۹ به‌عنوان نماینده ایرلند در پارلمان بریتانیا عضو شد. گرچه او یکی از بهترین اقتصاددانان بزرگ دنیا بود ولی عمرش چندان به این دنیا باقی نبود و در سال ۱۸۱۹ در سن ۵۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. بهترین اثر او مقاله‌ای درباره «تأثیر قیمت پایین ذرت بر سود سهم» در سال ۱۸۱۵ بود که درباره لغو قوانین ذرت بحث می‌کرد که منجر به گسترش بیشتر ثروت می‌شد. او این مقاله را با «اصول سیاست مالیاتی و اقتصادی» در سال ۱۸۱۷ ادامه داد.

ارسال به واتسپ
ارسال در تگلرام
پست در توئیتر
ایمیل به دوستان
ارسال به اسکایپ
ارسال در فیسبوک
ارسال به لینکدین
ارسال در پینترست
Reddit
VK
OK
Tumblr
StumbleUpon
Mix
Pocket
XING
پرینت صفحه

عضویت در خبرنامه هیدروپونیک ایران

از آخرین اخبار جا نمانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات در هیدروپونیک ایران برای هیدروپونیکیها برای گیاهان و گلخانه ها
تبلیغ در اینجا: طرح b2
تبلیغات-در-هیدروپونیک-ایران-برای-هیدروپونیکیها-برای-گیاهان-و-گلخانه-ها در اندازه 400 در 350
تبلیغ شما طرح b3

هیدروپونیک ایران در شبکه اجتماعی

محصولات فروشگاه هیدروپونیک ایران

پستهای وبلاگ هیدروپونیک ایران

هنوز در دوره های آموزشی هیدروپونیک ایران ثبت نام نکردید؟

همین حالا ثبت نام نمایید

دوره های آموزشی هیدروپونیک ، کشت بدون خاک
هیدروپونیک ایران

هیدروپونیکی شوید